FAQ Overzicht

Klassieke telefonie

Kan ik een overzicht van mijn uitgaande en inkomende gesprekken raadplegen?

Uitgaande gesprekken

Ja, dit kan op uw extranet Mybtc: in het menu links kies vaste telefonie > toon gespreksgegevens>kies de looptijd en druk op toon gegevens.


Inkomende gesprekken

Nee, dit is niet mogelijk.

Auteur: Dennis
Laatst bijgewerkt:2011-12-19 13:55


Facturering

Bankgegevens

Naam bank : KBC
IBAN: BE43 7330 1037 6101
BIC : KREDBEBB

Auteur: Jelle Bal
Laatst bijgewerkt:2011-12-19 14:00


Hoe kan ik mijn domiciliëring aanmaken voor Belgian Telecom?

Auteur: Jelle Bal
Laatst bijgewerkt:2014-02-21 15:58


Betaling per overschrijving - betalingstermijn

Om uw betaling tijdig te ontvangen, dient u deze ten laatste uit te voeren 3 werkdagen voor de vervaldag vermeld op de factuur. Gelieve rekening te houden met minimaal 1 werkdag om ons toe te laten uw betaling te verwerken.

Om rappelkosten en de uiteindelijke blokkering of opzegging van uw diensten te vermijden, gelieve steeds tijdig te betalen. Pas zodra uw betaling verwerkt is, kunnen eventuele geblokkeerde diensten weer geactiveerd worden.

Voor het u eenvoudig te maken raden we aan om een domiciliëring aan te maken voor Belgian Telecom: Hoe kan ik mijn domiciliëring aanmaken voor Belgian Telecom?

Auteur: Dennis
Laatst bijgewerkt:2011-06-10 18:54


Uw eerste SoloBox factuur

Op uw eerste SoloBox factuur worden u volgende items aangerekend:

 

1) Abonnementskost Solobox

- abonnementskost resterende dagen vorige maand;
- abonnementskost huidige maand;
- abonnementskost volgende maand.

 

De abonnementskost wordt altijd 1 maand op voorhand afgerekend zoals vermeld in onze algemene voorwaarden.

 

2) Gesprekken Solobox

- gesprekken vorige maand.

Auteur: Dennis
Laatst bijgewerkt:2011-12-19 14:45


De domiciliëring is niet uitgevoerd wegens een negatief saldo op mijn rekening?

In dit geval dient u zsm per overschrijving te betalen om te voorkomen dat uw lijn wordt geblokkeerd.

Belgian Telecom voert de domiciliëringen slechts 1X per maand uit.

Auteur: admin
Laatst bijgewerkt:2011-12-20 15:19


Extranet

I like what you guys are up too. Such clever work and reporting! Carry on the excellent works guys I have incorporated you guys to my blogroll. I think it will improve the value of my website kegaedefkccdbeed

I like what you guys are up too. Such clever work and reporting! Carry on the excellent works guys I have incorporated you guys to my blogroll. I think it will improve the value of my website kegaedefkccdbeed

Auteur: Smithe476
Laatst bijgewerkt:2014-07-16 05:12


Box internet » Installatie

Alarmcentrale

We kunnen het goed functioneren van een alarm centrale niet garanderen als deze is aangesloten op de Box. Contacteer uw alarmcentraleleverancier voor mogelijke alternatieve oplossingen: bijvoorbeeld een alarm centrale die contact maakt via mobiele data ipv de vaste lijn, etc.

Auteur: Jelle Bal
Laatst bijgewerkt:2011-03-28 20:34


Ik heb zelf een computer met draadloze ontvangst, kan ik die blijven gebruiken?

Ja, als uw draadloze netwerkkaart in uw computer is voorzien van het WiFi-certificaat en de 802.11b-, de 802.11g- en/of de 802.11n-standaard ondersteunt, kunt u deze blijven gebruiken in combinatie met de draadloze modem van Belgian Telecom.

Auteur: Dennis
Laatst bijgewerkt:2011-08-09 15:47


Wat zit er in het doe-het-zelf installatiepakket?

Voor de oplevering van uw internetaansluiting ontvangt u het doe-het-zelf installatiepakket. Met dit pakket kunt u eenvoudig zelf internet aansluiten. In het pakket vindt u het volgende:

· Draadloze modem

· Indien nodig, een splitterpakket

· Eenvoudige handleiding voor het installeren van internet en bellen


Het pakket wordt geleverd op het aansluitadres van de internetaansluiting.

Auteur: Dennis
Laatst bijgewerkt:2011-12-19 14:58


Wat moet ik doen als ik onderdelen in het installatiepakket mis?

Neem contact op met de klantenservice via telefoonnummer: 02 290 45 00.

Auteur: Dennis
Laatst bijgewerkt:2011-12-19 14:59


Wat is de beste locatie voor mijn modem?

De bekabeling tussen de modem en het punt (NTP) waar uw ADSL-signaal binnenkomt, houdt u best zo kort mogelijk. Maximum 2 meter is optimaal. Indien de bekabeling langer is dan 2 meter kan dit storingen veroorzaken.

Auteur: Dennis
Laatst bijgewerkt:2011-08-03 19:30


Wat gebeurt er met mijn huidige e-mailadres als ik overstap naar Belgian Telecom?

‘Web-based' mail accounts zoals Gmail, Hotmail en andere kan u blijven gebruiken. E-mailadressen van uw vorige internetprovider kan u niet meenemen naar Belgian Telecom. Opgelet, beëindig uw internetabonnement bij uw huidige provider pas na de oplevering van uw Belgian Telecom verbinding.

Auteur: Dennis
Laatst bijgewerkt:2011-12-19 15:00


Krijg ik een spamfilter en antivirus-toepassing voor mijn mailbox?

Onze mailserver controleert alle berichten op spam-mail. Vindt de server een bericht verdacht, dan wordt het niet afgeleverd in uw mailbox. Verder controleert onze server alle berichten op virussen. Vinden wij een virus, dan houden wij het bericht voor u tegen. We bieden geen 100% garantie dat alle spam-mail en/of virussen worden tegen gehouden.

Auteur: Dennis
Laatst bijgewerkt:2011-12-19 15:02


Kan ik een andere modem/router gebruiken?

Enkel de geleverde router/modem wordt ondersteund.

Auteur: Dennis
Laatst bijgewerkt:2011-12-06 15:46


Box internet » Gebruik

Webmail

Deze vraag wordt momenteel bewerkt en kan niet getoond worden.

Auteur: Dennis Van Tilborg
Laatst bijgewerkt:2011-04-26 11:25


Algemene mailboxinstellingen

1. Inkomende en uitgaande server:

- Inkomende server (POP3): pop.bedsl.be
- Uitgaande server (SMTP): smtp.bedsl.be

2. Webmail:

http://webmail.belgian-telecom.be 


3. Specificaties van uw mailbox:

- Maximale grootte per uitgaand bericht (inclusief bijlages): 20 MB;
- Maximaal aantal bestemmelingen per bericht: 50 e-mailadressen;
- Maximaal aantal uitgaande berichten per uur: 100 berichten;
- Maximale grootte van uw e-mailbox: 250 MB.

Deze beperkingen hebben tot doel spamberichten en virussen te beperken.

4. Heeft u problemen om onze SMTP te gebruiken(mails te versturen) vanop een ander netwerk of in het buitenland, configureer deze dan op poort 2525 in plaats van de standaardpoort 25.

 

Auteur: Jelle Bal
Laatst bijgewerkt:2011-06-15 17:51


Met welke snelheid kan ik internetten?

De maximale internetsnelheid is 16 Mbit per seconde. De effectieve snelheid van de verbinding is in de praktijk lager dan de maximale snelheid. Een belangrijke factor is de afstand van het installatieadres tot de wijkcentrale. Als deze afstand te groot is, zal de werkelijke snelheid lager zijn.

Auteur: Dennis
Laatst bijgewerkt:2011-08-03 19:31


Heb ik een vast IP-adres?

U maakt gebruik van een dynamisch IP-adres. Dit houdt in dat u wisselende IP-adressen toegewezen krijgt. U kan een vast-ip adres bestellen.

Auteur: Dennis
Laatst bijgewerkt:2011-12-19 15:15


Kan mijn snelheid beïnvloed worden door andere gebruikers?

Wanneer u met meerdere mensen tegelijkertijd gebruikmaakt van dezelfde internetaansluiting, kan het zijn dat andere gebruikers bandbreedte van uw internetverbinding in beslag nemen. Dit zorgt ook voor snelheidsverlies.

Let op! Het is niet verstandig om grote bestanden te downloaden als de lijn door een ander in gebruik is.

Auteur: Dennis
Laatst bijgewerkt:2011-08-03 19:33


Beïnvloedt het gebruik van een draadloos netwerk mijn snelheid?

Een draadloos internetsignaal is altijd minder stabiel en trager dan een vaste bekabelde internetverbinding. Andere elektrische apparaten en draadloze modems in de buurt van uw modem kunnen het draadloze internetsignaal verstoren met de signalen die zij uitsturen.


Let op! Ga na welke apparaten in uw huis draadloos werken. Zet deze apparaten uit als de draadloze internetverbinding verstoord wordt. Is de verbinding nu stabiel? Zet de apparaten dan één voor één weer aan, tot de verbinding weer verstoord wordt. U heeft nu het apparaat gevonden dat de storing veroorzaakt.

Auteur: Dennis
Laatst bijgewerkt:2011-08-03 19:33


Beïnvloedt de leeftijd van mijn computer de snelheid?

Om te kunnen internetten, kunt u in principe een pc van 15 jaar oud gebruiken. Wilt u snel kunnen surfen, dan is modernere hardware wel noodzakelijk.

Tevens kan ook overbelasting (zelfs van een recente computer) door allerlei openstaande toepassingen de snelheid van uw webbrowser negatief beïnvloeden. Hierdoor lijkt uw verbinding traag te zijn. Bezoek voor deskundig advies een computerspeciaalzaak bij u in de buurt.
 
Let op! Als uw computer 5 jaar of ouder is, bestaat de kans dat de snelheid van uw computer langzamer is dan de snelheid waarmee u gegevens van het internet binnenhaalt. Hierdoor lijkt uw verbinding traag te zijn. Bezoek voor deskundig advies een computerspeciaalzaak bij u in de buurt.

Auteur: Dennis
Laatst bijgewerkt:2011-08-03 19:33


Kan ik mijn e-mailaccount instellen op verschillende pc's?

Het is mogelijk om uw e-mailaccount op meerdere pc’s in te stellen.

Let op! Als u uw e-mail ophaalt en er niet voor kiest om een kopie op de server te laten staan, dan kunt u deze e-mail niet meer ophalen op een andere computer

Webmail

Via de Webmail kunt u altijd en overal via het internet uw e-mail ophalen. U opent http://webmail.belgian-telecom.be en logt in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Vervolgens is het mogelijk om e-mailberichten te lezen en te versturen.

 

Let op! U dient uw gebruikersnaam en wachtwoord in te geven exact zoals deze op uw Extranet vermeld staan. Zowel gebruikersnaam als wachtwoord zijn hoofdlettergevoelig.

Auteur: Dennis
Laatst bijgewerkt:2011-08-09 16:04


Kan ik een nieuw e-mailadres aanmaken?

Via MyBTC kan u zowel nieuwe e-mailadressen aanmaken als nieuwe mailaliassen.

Het nieuwe e-mailadres of deze e-mailalias wordt naast uw bestaande e-mailadres aangemaakt.

Auteur: Dennis
Laatst bijgewerkt:2011-12-19 15:19


Kan ik e-mail ontvangen via een andere internetverbinding dan de Belgian Telecom verbinding?

Zowel via uw e-mailprogramma (bijvoorbeeld Outlook) als via de webmail is dit mogelijk, zonder dat u hierbij iets hoeft te wijzigen aan uw instellingen.

Auteur: Dennis
Laatst bijgewerkt:2011-08-09 16:05


Kan ik mijn e-mail automatisch doorsturen naar een ander e-mailadres?

Om uw e-mail automatisch door te sturen naar een ander e-mailadres dient u dit in te stellen in MyBTC.

Auteur: Dennis
Laatst bijgewerkt:2011-12-19 15:21


Box internet » Problemen en oplossingen

Interventie technieker

Belgian Telecom is verantwoordelijk voor uw DSL-lijn tot het punt waar het Belgacom netwerk binnenkomt in uw gebouw*. Belgian Telecom is niet verantwoordelijk voor een probleem dat zich achter dit punt stelt zoals:

• Binnenhuisbekabeling
• PC(s)
• Onvoldoende WIFI bereik (hiervoor kan u wel een repeater aankopen).

Indien u wenst kan u een interventie van een technieker van Belgian Telecom vragen om uw probleem op te lossen. Indien de technieker vaststelt dat het probleem zich stelt voor het punt waar het DSL-signaal het gebouw binnenkomt, is de interventie gratis, zoniet wordt u standaard 65 EUR incl. BTW interventiekosten aangerekend op uw volgende factuur. Volgende services zijn standaard inbegrepen bij een interventie:

• Nazicht telefoonstekkers en splitters
• Aanpassing of installatie binnenhuisbekabeling tot 2 meter**
• Bekabeling van meer dan 2 meter = €3/meter (incl. BTW)
• Plaatsing tot 1 aansluitpunt (5polig) + uittesten van het ADSL signaal***
• Nazicht Router
• Nazicht tot 4 pc's, zowel draadloos of via netwerkkabel voor browser en e-mail
• Opsporing van eventuele andere storingen te wijten aan uw installatie

*Indien u bijvoorbeeld in een appartement woont, bevindt het punt waar het Belgacom netwerk binnenkomt zich meestal in de kelder van het gebouw.
** alle extra’s zoals bekabeling dienen ter plaatse aan de technieker betaald te worden.
*** (ruisniveau, verzwakking, relatieve capaciteit) + isolatiemeting van het koperpaar.

Kostprijs: 65 EUR incl. BTW.

Auteur: Jelle Bal
Laatst bijgewerkt:2011-03-29 15:29


Wat kan ik doen aan een lage signaalsterkte van WIFI en een wegvallende verbinding?

Controleer het volgende:

• Bevindt u zich dicht genoeg bij de box zodat u voldoende ontvangst heeft?

• Ga na of op uw computer de laatste nieuwe drivers voor uw WLAN netwerkkaart zijn geïnstalleerd.

• Vermijd een metalen omgeving. Deze kan storingen veroorzaken.

Auteur: Dennis
Laatst bijgewerkt:2011-12-19 15:26


Waarom kan ik bepaalde pagina's niet openen?

Als u sommige pagina's wel en sommige pagina's niet kan openen, ligt het probleem waarschijnlijk bij de maker van de betreffende pagina's. Probeer de pagina(’s) bij iemand anders te openen en kijk of het daar wel gaat. Werkt het daar ook niet, dan ligt het aan de maker van de pagina.

Werkt de pagina via een andere verbinding wel, dan kun u op uw computer kijken of u een firewall geïnstalleerd heeft. Dergelijke programma's kunnen websites blokkeren als ze een vermoeden hebben dat de inhoud schadelijk is. U kunt dan in de instellingen van de firewall de pagina's deblokkeren. Voor instructies kunt u terecht bij de leverancier van uw firewall.

Auteur: Dennis
Laatst bijgewerkt:2011-08-03 19:31


Hoe reset ik mijn modem naar originele instellingen?

Geef op uw telefoon de volgende code in:  #991*15901590*. De modem zal zich vervolgens resetten en zal zich automatisch terug configureren. Dit proces kan een vijftal minuten duren.

Auteur: Dennis
Laatst bijgewerkt:2011-12-19 15:28


Ik ben het wachtwoord van de modem kwijt?

Er is helaas geen mogelijkheid om het wachtwoord te achterhalen. Er is wel een mogelijkheid om de modem te resetten.

U kunt de modem resetten naar de originele instellingen (zie vaak gestelde vraag "Hoe reset ik mijn modem naar originele instellingen?"). U kunt dan het wachtwoord weer wijzigen in een wachtwoord naar keuze.

Let op! Een nadeel is dat u dan ook alle door u gewijzigde instellingen in de modem kwijt bent, zoals eventueel de instellingen voor draadloos internet (WIFI). Deze worden ook gereset naar de originele instellingen.

Auteur: Dennis
Laatst bijgewerkt:2011-12-19 15:29


Hoe update ik de modemsoftware (firmware)?

Dit gaat automatisch, hier hoeft u helemaal niets voor te doen. Zodra er een update beschikbaar is zal de modem deze automatisch downloaden.

Auteur: Dennis
Laatst bijgewerkt:2011-08-03 19:34


Hoe kan ik het wachtwoord van mijn e-mail wijzigen?

U kunt uw wachtwoord wijzigen via MyBTC.

Auteur: Dennis
Laatst bijgewerkt:2011-12-19 15:31


Wat is het verschil tussen een e-mailadres en een mailalias?

Een e-mailadres heeft een eigen e-mailbox en een eigen loginnaam en wachtwoord om in te loggen. Een mailalias is een e-mailadres, dat een andere naam draagt, maar verwijst naar het hoofd e-mailadres.

Berichten die gestuurd worden naar een mailalias kan u enkel ophalen met de gebruikersgegevens van het hoofd e-mailadres.

Auteur: Dennis
Laatst bijgewerkt:2011-08-03 19:41


Ik krijg een melding dat mijn mailbox vol is, wat kan ik doen?

In de Webmail kunt u e-mailberichten verwijderen zodat u weer de mogelijkheid heeft om e-mailberichten te ontvangen en te versturen.


Wij adviseren u om uw e-mail regelmatig via een e-mail programma zoals Outlook Express of Windows Mail te downloaden.

Auteur: Dennis
Laatst bijgewerkt:2011-08-03 19:42


Ik ontvang ongewenste e-mail, wat kan ik hieraan doen?

Als u ongewenste e-mail ontvangt, kunnen er verschillende dingen aan de hand zijn. Het kan zijn dat u zich bijvoorbeeld heeft opgegeven voor een mailinglist, misschien zonder dat u het wist. U kunt in dit geval op de site waar de mails naar verwijzen meer informatie krijgen hoe u weer van deze lijst kunt worden afgehaald.

Auteur: Dennis
Laatst bijgewerkt:2011-08-03 19:42


Waar vind ik het wachtwoord voor draadloos internet (WIFI) terug?

Indien u een Fritz!Box router heeft, staat het als standaard ingestelde wachtwoord afgedrukt op de onderkant van de router onder "WLAN Network Key (WPA/WPA2)". U dient het wachtwoord in te geven zoals het daar staat vermeld, zonder spaties.

Let op: Indien u zelf het wachtwoord voor draadloos internet heeft gewijzigd, zal dit als standaard ingestelde wachtwoord niet meer geldig zijn. Bij een reset van de router naar fabrieksinstellingen, wordt dit wachtwoord wel automatisch opnieuw geldig.

Indien u een ander merk router heeft, vindt u het wachtwoord voor draadloos internet terug in de bijgeleverde handleiding.

Auteur: Dennis
Laatst bijgewerkt:2011-12-19 15:33


Box internet » Handleidingen

Outlook configuratie

Hier vindt u de handleiding om uw mailbox voor Outlook te configureren: Mailbox intellingen Outlook

Let op! U dient uw gebruikersnaam en wachtwoord in te geven exact zoals deze op uw Extranet vermeld staan. Zowel gebruikersnaam als wachtwoord zijn hoofdlettergevoelig.

Auteur: Jelle Bal
Laatst bijgewerkt:2013-04-17 11:07


Mobiele telefonie » Installatie

Mobile – Micro/Nano SIM

Sommige mobiele toestellen zoals de iPhone 4 gebruiken een Micro SIM. De iPhone 5 gebruikt dan weer een Nano SIM. U kan dit in de handleiding van het toestel of bij de leverancier verifiëren. U kan bij ons een Micro/Nano SIM aanvragen of u kan zelf van een gewone SIM (Mini SIM) een Micro/Nano SIM maken.

Voorbeeld: normale SIM - Micro SIM - Nano SIM

 

 

 


 

Auteur: Jelle Bal
Laatst bijgewerkt:2012-11-09 11:11


Hoe lang duurt de overdracht van mijn GSM nummer (porting).

De overdracht van uw mobiel nummer duurt normaal gezien niet langer dan 5 werkdagen.

Auteur: Jelle Bal
Laatst bijgewerkt:2011-12-19 16:21


Wat is mijn PIN code?

Op elke nieuwe kaart is de PIN code 1111. Die standaard code past u best zo snel mogelijk aan naar een persoonlijke, geheime code.

Auteur: Jelle Bal
Laatst bijgewerkt:2011-12-19 16:22


Wat zijn PUK codes?

Ter beveiliging tegen diefstal of misbruik blokkeert uw simkaart zodra driemaal een verkeerde PIN code ingevoerd werd. Op het scherm verschijnt dan "PIN geblokkeerd" of een gelijkaardige boodschap. In dat geval moet u een beroep doen op de achtcijferige PUK-code om de simkaart te ontgrendelen.

U vindt de PUK code terug op uw extranet.

Als u tienmaal een verkeerde PUK-code ingeeft, blokkeert de simkaart definitief.

Auteur: Jelle Bal
Laatst bijgewerkt:2011-12-19 16:24


Wat is het nummer van de berichtencentrale?

Het nummer van de berichtencentrale doet je verzonden sms bij je correspondent goed terechtkomen. Als het nummer niet correct is geconfigureerd in je toestel, zal het sms-bericht niet worden verzonden.

Ons berichtencentralenummer is +32 495 00 25 30.

Auteur: Dennis Van Tilborg
Laatst bijgewerkt:2011-12-19 16:32


Mobiele telefonie » Gebruik

Voice mail

U kan de voice mail gebruiken en instellen via het verkort nummer: 5555 of in het buitenland via +32 495 95 55 50.

Auteur: Jelle Bal
Laatst bijgewerkt:2011-03-29 15:19


Voice mail - Hoe kan ik mijn beltoon verlengen voordat de oproep wordt doorgeschakeld (naar de Voice Mail)

Beantwoord je een oproep niet binnen de 20 seconden, dan wordt de oproep doorgeschakeld naar je Voice Mail of het doorschakelnummer. De maximale duur bedraagt 30 seconden en kan gewijzigd worden per interval van 5 seconden:

 

 

  • Toets ** 61 * doorschakelnummer ** duur van de doorschakeling # in op je gsm en druk op "verzend"

Voorbeeld:

 

 

  • Doorschakelen na 30 seconden naar je Voice Mail

Vorm ** 61 * 5555 ** 30 #
Als u zich in het buitenland bevindt vervangt u 5555 door +32495955550

 

 

 

  • Doorschakelen na 25 seconden naar 03 475 45 72

Vorm ** 61 * 034754572 ** 25 #

Je betaalt alleen de oproep van je gsm naar het doorschakelnummer.

 

 

 

 

 




Auteur: Jelle Bal
Laatst bijgewerkt:2011-12-19 16:37


Kan een oproep automatisch doorgeschakeld worden naar mijn Voice Mail?

Je wil niet gestoord worden maar je wil wel weten wanneer iemand je belt? Gebruik Call Filter.
Alle oproepen worden dan doorgeschakeld naar je Voice Mail. Je gsm rinkelt niet en je wordt met een gratis sms op de hoogte gebracht van nieuwe berichten op je Voice Mail.

Hoe activeren?
Vorm ** 21 * 5555# en druk op de beltoets.

Hoe uitschakelen?
Vorm ## 21# en druk op de beltoets.



Auteur: Dennis
Laatst bijgewerkt:2011-12-19 16:41


Mobiel internet en Blackberry instellingen

Mobiel internet

Om uw mobiel internet te gebruiken dient u enkel volgende in te stellen in uw GSM, tablet of PC (dongel):

  • APN: mobinternet.be  --> (let op:hoofdletter gevoelig)
  • Gebruikersnaam: leeg
  • Passwoord: leeg

Gebruik in geen geval de standaard mobiele internet instellingen van Mobistar.

 

 

 

 

Blackberry

Om uw Blackberry account in te stellen of aan te maken surft u naar: http://blackberry.mobistar.be

Auteur: Dennis
Laatst bijgewerkt:2011-12-19 16:41


Kan ik een overzicht van mijn uitgaande en inkomende gesprekken raadplegen?

Uitgaande gesprekken

Ja, dit kan op uw extranet Mybtc: in het menu links, kies mobiele telefonie > kies overzicht van uw telefoongesprekken en internetverbruik>kies looptijd en type>druk op toon gegevens

 

Inkomende gesprekken
Nee, dit is niet mogelijk.

Auteur: Dennis
Laatst bijgewerkt:2011-12-19 16:44


MMS Instellingen

APN : mobmms.be
Gebruikersnaam : leeg
Paswoord : leeg
MMSC : 212.065.063.143
Proxy : 8080

Auteur: admin
Laatst bijgewerkt:2012-03-16 13:54


Mobiele telefonie » Problemen en oplossingen

Hoe ongewenste betaal-SMS'en stoppen?

U bent (zonder het te beseffen) een abonnement aangegaan waarbij elke SMS die u ontvangt u aangerekend wordt en u wil dit zo snel mogelijk stoppen? Stuur dan een SMS met het woord 'STOP' naar datzelfde nummer waarvan u de SMS'en ontvangt. Het abonnement zou vervolgens stopgezet moeten worden.

Auteur: Dennis
Laatst bijgewerkt:2011-12-19 16:47


Mobiele telefonie » Productinformatie

Mobile – Packs

U kan packs combineren van verschillende services. Twee packs van dezelfde service, zoals twee voice packs is niet mogelijk.

Auteur: Jelle Bal
Laatst bijgewerkt:2011-12-19 16:49


Kan ik mijn huidig GSM-nummer behouden ?

Tijdens je online activatie van een mobiel abonnement, selecteer je "ik wil mijn huidig oproepnummer behouden". Zeg uw abonnement bij uw huidige operator pas op als uw simkaart bij ons actief is. Zoniet kan u uw telefoonnummer verliezen.


Auteur: Jelle Bal
Laatst bijgewerkt:2011-12-19 16:53


Via welke provider werkt Belgian Telecom en hoe is de dekking?

Auteur: Jelle Bal
Laatst bijgewerkt:2011-12-19 16:57


Wat is Roaming ?

Wanneer u in het buitenland gebeld (ook data of SMS) wordt of belt vanuit het buitenland, maakt u gebruik van een lokaal netwerk dat samenwerkt met Bemobile (Mobistar), dat wordt roaming genoemd. De naam van de lokale operator wordt weergegeven op uw scherm.

'Roaming' betekent bellen via een buitenlandse operator. Bellen en sms ontvangen via een buitenlandse operator heet "roaming in", bellen of sms versturen via een buitenlandse operator heet "roaming out". Mobiel internet gebruiken via een buitenlandse operator heet "data roaming".

Roaming is automatisch geactiveerd bij uw BeMobile abonnement. U kan Roaming uitschakelen via uw extranet.

Auteur: Jelle Bal
Laatst bijgewerkt:2011-12-19 16:58


Mobiel internet – data - 3G

U kan internet en data packs activeren via MyBTC.

Auteur: Jelle Bal
Laatst bijgewerkt:2011-12-19 16:59


Box telefonie » Installatie

Kan ik meerdere telefoons aansluiten?

Solobox

De Fritz!Box 7113 heeft 2 telefoonpoorten. U kunt maximaal 2 telefoontoestellen per telefoonpoort aansluiten.
Let bij het installeren van de telefoontoestellen goed op dat de kabellengte van de telefoons niet langer mag zijn dan 30 meter.

Auteur: Dennis
Laatst bijgewerkt:2011-12-19 17:01


Is mijn telefoon geschikt voor vast bellen?

Alle analoge telefoontoestellen kunnen worden aangesloten op de modem. Telefoontoestellen met een draaischijf of ISDN-toestellen werken niet in combinatie met Belgian Telecom vast bellen.

Auteur: Dennis
Laatst bijgewerkt:2011-12-19 18:40


Werkt mijn alarmsysteem in combinatie met vast bellen?

Niet alle (persoonlijke) alarmsystemen werken in combinatie met Belgian Telecom vast bellen.

Bij traditionele telefonie via een vaste lijn is een goede overdracht van telefonische alarmmeldingen gegarandeerd. Dit is niet het geval bij telefonie via uw internetverbinding. De mogelijkheid bestaat dat in geval van een alarmsituatie geen verbinding mogelijk is met de meldkamer. Zelfs als de telefoonverbinding via internet wel ongestoord werkt, voldoet telefonische alarmering via internet niet aan de eisen van sommige verzekeraars. Daardoor bestaat het risico dat claims worden afgewezen. Belgian Telecom adviseert u om contact op te nemen met de leverancier van uw alarmcentrale zodat zij u verder kunnen informeren.

Auteur: Dennis
Laatst bijgewerkt:2011-12-19 17:02


Box telefonie » Gebruik

Hoe kan ik mijn oproepen doorschakelen?

Bent u even niet thuis of op kantoor, maar wilt u toch bereikbaar zijn? Schakel dan alle oproepen door naar het telefoonnummer waarop u bereikbaar bent. Geen telefoontje blijft dan nog onbeantwoord.

U kan uw oproepen doorschakelen via uw extranet www.belgian-telecom.be/mybtc

Bij de doorschakeling betaalt u voor de oproep tussen uw Box en het nummer naar waar u doorschakelt.

Auteur: Jelle Bal
Laatst bijgewerkt:2011-04-08 16:06


Hoe kan ik mijn antwoordapparaat - voicemail raadplegen?

Bel het nummer 1999 en volg de instructies. U kan de overige functies van uw antwoordapparaat instellen via uw extranet MyBTC.

 

 

Auteur: Jelle Bal
Laatst bijgewerkt:2011-12-19 17:38


Uw antwoordapparaat - voicemail beluisteren vanop een ander telefoontoestel.

U beschikt over de mogelijkheid om uw (SoloBox/KMObox) antwoordapparaat te beluisteren vanaf eender welk telefoontoestel door het nummer 033044344 te vormen.

 

 

 

1. U hoort de boodschap "Enter your phone number, then enter pound key".
U geeft uw Box telefoonnummer in en sluit af met hekje.
Voorbeeld: 022904500#

 

 

 

2. Vervolgens hoort u de boodschap "Enter PIN followed by pound key".
U geeft uw Box PIN code in en sluit af met hekje.
Voorbeeld: 1234#

 

 

Uw Box PIN code kan u instellen op MyBTC.

Auteur: Jelle Bal
Laatst bijgewerkt:2011-12-19 17:41


Uw voicemailberichten ontvangen via e-mail

U beschikt over de mogelijkheid om uw (Box) voicemailberichten te ontvangen via e-mail. U kan deze optie inschakelen via MyBTC.

Auteur: Jelle Bal
Laatst bijgewerkt:2011-04-08 16:15


Box voicemail – antwoordapparaat - overzicht van het menu

    *  1 Beluister voicemailberichten
          o 4 Beluister vorige bericht
          o 5 Beluister huidig bericht opnieuw
          o 6 Beluister volgende bericht
          o 7 Verwijder bericht
          o 8 Verstuur bericht naar een andere voicemailbox
                + 1 Use Voicemailnumber
                + 2 Use Voicemail Directory
          o 9 Bewaar bericht in een folder
                + 0 Bewaar in new Messages
                + 1 Bewaar in old Messages
                + 2 Bewaar in Work Messages
                + 3 Bewaar in Family Messages
                + 4 Bewaar in Friends Messages
          o * Help; during msg playback: Rewind
          o # Exit; during msg playback: Skip forward
    * 2 Van folder veranderen
          o 0 Ga naar nieuwe berichten
          o 1 Ga naar oude berichten
          o 2 Ga naar werkberichten
          o 3 Ga naar familieberichten
          o 4 Ga naar vriendenberichten
    * 0 Mailbox opties
          o 1 Opnemen van "Niet bereikbaar"-bericht
          o 2 Opnemen van "In gesprek "-bericht
          o 3 Opnemen van "Naam"
          o 4 Opnemen van "Tijdelijke groet"
                + 1 Opnemen van "Tijdelijke groet"
                + 2 Wissen van "Tijdelijke groet" (terug naar standaardbericht)
          o 5 Wachtwoord veranderen
          o * Terugkeren naar hoofdmenu
    * * Help
    * # Afsluiten


    * Na het opnemen van een bericht
          o 1 - Aanvaarden
          o 2 - Beluisteren
          o 3 - Opnieuw opnemen

Auteur: Jelle Bal
Laatst bijgewerkt:2011-04-08 16:19


Kan ik meerdere oproepen gelijktijdig uitvoeren?

Solobox

U kan 1 oproep tegelijk voeren.

Auteur: Dennis
Laatst bijgewerkt:2011-12-19 17:57


Wanneer kan ik vast bellen gebruiken?

Van zodra u een werkende Belgian Telecom internetverbinding heeft, kan u gebruik maken  van uw telefoontoestel. Indien u Belgian Telecom vast bellen zonder nummerbehoud heeft besteld, kunt u dit vrijwel direct na de oplevering van Belgian Telecom internet gebruiken. Heeft u vast bellen met nummerbehoud aangevraagd, dan is er een verwerkingsperiode van gemiddeld acht werkdagen.

Auteur: Dennis
Laatst bijgewerkt:2011-08-09 16:10


Kan ik een faxapparaat gebruiken in combinatie met vast bellen?

Belgian Telecom kan niet garanderen dat alle toestellen werken. De diversiteit van de apparatuur is hiervoor te groot dus Belgian Telecom levert hier verder geen ondersteuning voor.

Auteur: Dennis
Laatst bijgewerkt:2011-08-09 16:10


Moet mijn modem aan staan om te kunnen bellen?

Ja, de modem moet op elk moment aanstaan om te kunnen bellen en gebeld worden.

Auteur: Dennis
Laatst bijgewerkt:2011-08-03 19:37


Kan ik overal naartoe bellen?

Ja, enkel faxnummers en sms-berichten worden niet ondersteund.

Auteur: Dennis
Laatst bijgewerkt:2011-08-03 19:38


Hoe kan ik telefoonnummers blokkeren?

U kunt bepaalde groepen nummers via MyBTC zelf blokkeren, zodat deze niet gebeld kunnen worden vanaf uw Belgian Telecom telefoonaansluiting. Standaard zijn er geen nummers geblokkeerd.

U kunt ervoor kiezen de volgende telefoonnummers te blokkeren:

  • VAS nummers (bijzondere nummers zoals 070, 077, 090x, ...)
  • Internationale nummers

Let op: 2 verschillende keuzes blokkeren is niet mogelijk.

Auteur: Dennis
Laatst bijgewerkt:2011-12-19 17:48


Kan ik een overzicht van mijn uitgaande en inkomende gesprekken raadplegen?

Ja, dit kan op uw extranet Mybtc: in het menu links, kies vaste telefonie > kies toon gesprekken > onder type gesprekken kies uitgaande of inkomende gesprekken.

Auteur: Dennis
Laatst bijgewerkt:2011-12-08 17:20


Verhuis Klassieke telefonie - C(P)S

Indien u verhuist gelieve op uw Extranet Mybtc, uw verhuisgegevens door te geven. U doorloopt een keuzemenu waarbij elke stap van de verhuis wordt uitgelegd.

Verhuisaanvraag indienen op MyBTC:

 

Als u uw Belgacom Classic telefoonlijn verhuist naar een ander adres binnen dezelfde telefoonzone en uw Belgacom klantennummer blijft ongewijzigd, dient Belgacom onze CPS (carrier preselect) service automatisch mee te verhuizen.

Auteur: Jelle Bal
Laatst bijgewerkt:2011-12-19 17:29


Verhuis Solobox en KMOBox

Indien u verhuist gelieve op uw Extranet Mybtc, uw verhuisgegevens door te geven. U doorloopt een keuzemenu waarbij elke stap van de verhuis wordt uitgelegd.

Verhuisaanvraag indienen op MyBTC:

 

Hou rekening met een minimumduur van 10 werkdagen.

De verhuiskost hangt af van de looptijd van uw huidig contract:

De verhuiskost (incl. BTW) naar uw nieuwe locatie (zonder indin nodig een extra installatie) hangt af van de looptijd van uw huidig contract. Looptijd huidig contract > 1jaar = €40, < 1jaar = €110.

Auteur: Jelle Bal
Laatst bijgewerkt:2011-12-19 17:28